„Talán nektek is feltűnt: újabban egyre többen kerékpároznak. Az okát csak találgathatjuk. A saját erőből való előrejutás öröme? Fizikai képességeink próbára tétele? Az elfordulás az egyre drágább és káros autózástól? Az emberléptékű élet igénye? A környezettudatos magatartás előretörése? „ – Neuzer András, a Neuzer Kerékpár Kft. tulajdonosa olyan szenvedéllyel beszél vállalkozásáról, mintha az csak 1 éve alakult volna. Hatalmas megtiszteltetés volt logót-, és arculatot tervezni a cég számára, hiszen a márkának nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is nagy hírneve van.
Egy olyan időtálló embléma megtervezése volt a cél, amely minden stílusú kerékpárhoz illeszkedik: nem túl modern, nem túl klasszikus, de értse és szeresse a 18 éves és az 50 éves korosztály is. A cégvezetés kifejezetten kérte, hogy a direkt szimbólumokat (kerékpár, kerék, láncszem) kerüljük. Így egy elvont fogalom – az út – köré szerveződött a koncepció. Az út, melyet kortól, nemtől függetlenül kerékpározásra használunk, mely láthatatlanul összeköt bennünket, mely elvezet A-ból B-be.
Az indirekt megfogalmazás során a Neuzer „N” betűje úgy lett megalkotva, hogy ránézve az út elevenedjen meg, dinamikus, egyedi és könnyen felismerhető szimbólumot/karaktert hoztunk létre. A piros szín továbbra is domináns maradt.