Arculattervezés

 

Minden arculat alapja egy logó. Minden jól működő arculat
alapja egy profi logó. Utóbbi gyakran az arculati elemeken tud
kiteljesedni, ezért mindenképpen arra törekszünk, hogy egy átgondolt,
következetes identitást valósítsunk meg számodra.

A vállalati identitás fizikai megjelenése maga az arculat. A professzionális arculattervezés és arculat alapja a következetesség – ezáltal válhat egy cég hitelessé, igazivá és megbízhatóvá. Az arculatterveken keresztül kerül bemutatásra a cég/márka tevékenysége is, így a vállalati identitás megőrzése létfontosságú.

Az a cég, amely hangsúlyt fektet a megjelenésére, azt az üzenetet közvetíti, hogy alapos és konzekvens. Az arculattervezés során nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a vállalatod, céged kultúráját, céljait és célkitűzéseit megjelenítsük a különböző arculati elemeken.

Minden cégnek és márkának különböző az identitása, ezáltal más-más arculati elemekre van szüksége ahhoz, hogy autentikusan jelenhessen meg. Egy ruha-, és kiegészítő tervező cég arculati anyagai egészen másak lehetnek, mint például egy ügyvédi iroda arculat elemei. Míg az előbbi cég esetében a logó megjelenhet ruhacímkén, árcédulán, csomagoláson és webshop-on, az utóbbinál inkább csak a szokványos kisarculati elemeken; úgymint névjegykártya, levélpapír, email aláírás, bélyegző és boríték.

A vállalati identitás konzisztenciájának fenntartása azonban elengedhetetlen, mert megerősíti a márka azonosságát minden olyan ponton, ahol az ügyfél találkozik veled. Ezért fontos megfontolni az összes érintő pontot; például az online felületeken a közösségi portálok platformjait, hírleveleket és e-mail marketinget, illetve az offline megjelenést; a szokásos kisarculati elemeket, az értékesítési brosúrákat és hasonlókat. Az arculattervezés átgondolt és jelentős tervezési folyamat a vállalati identitás létrehozásában, megalkotásában. Minden jól működő arculat alapja egy profi logó. A logó már meghatározza sok arculati elem stílusát, megjelenését, éppen ezért fontos, hogy az is egy átgondolt, tudatos és kreatív tervezés eredménye legyen.

Az arculattervezés, arculati elemek kialakítása már részét képezi a vállalati kommunikációnak, ezáltal a vállalati kultúrának is, így az arculattervezés során már észrevétlenül számos elidegeníthetetlen értéket hozunk együtt létre.